Složky výživy – Potraviny

Protože prakticky doslova platí staré známé JSME TO CO JÍME, pokusíme se v této rozsáhlé kapitole poskytnout co nepraktičtější doporučení pro zlepšení vašeho stravování a tím automaticky i zdravotního stavu. Zájemce o podrobnější informace se pokusíme uspokojit na mnohá místa zařazenými odkazy (podrobně) – tyto stránky jsou přístupné po zaregistrování se na mé osobní stránce u největšího světového výrobce vitamínů a doplňků.

Veškeré zkušenosti i soudobé poznatky ukazují na nutnost zachování rovnováhy tří hlavních druhů živin a to procentuálním poměrem : 20% denního energetického příjmu z bílkovin, 30% z tuků a 50% ze sacharidů. Protože tuky mají více než dvojnásobnou energetickou hodnotu (38kJ/g) proti bílkovinám a sacharidům (17kJ/g) vypadá tento poměr vyjádřený v hmotnostech : 24 : 16 : 60. Stanovení absolutního denního potřebného příjmu energie najdete v kapitole hubnutí.

Mimo bílkovin, tuků, sacharidů, vitaminů a minerálů existuje rozsáhlá a velmi různorodá skupina látek významně ovlivňující zdravotní stav člověka. O důležitosti nejvýznamnějších z nich není pochyb (např. vláknina, probiotika, antioxidanty, …), mnoho dalších je předmětem výzkumu. Vyhneme se nesmyslným snahám o jejich zařazování a vymýšlení názvů – funkční potraviny, nutriceutika, popř. fytochemikálie a potraviny určené pro zvláštní výživu – a raději se budeme snažit o stručný popis a hlavně poskytnutí co nepraktičtější doporučení pro zlepšení Vašeho stravování a tím automaticky i zdravotního stavu.

> Složky výživy – Potraviny

Normální je být zdravý a cítit se plný síly v každém věku. Pokud k tomu máte současné době daleko, nevzdávejte se.

Tyto stránky Vám nabídnou řešení v každém případě.