Jaké tuky reálně používat ?

Pokud podstatně omezíte konzumaci sacharidů (pečivo, těstoviny, brambory, ..) – což vašemu zdraví jednoznačně prospěje – stanou se tuky hlavním zdrojem energie. Tak tomu bylo po statisíce let vývoje člověka až do „výživové katastrofy“ v podobě nástupu zemědělství před cca 10.000 lety . Jaké tuky ale skutečně používat v současné reálném životě ?

Základem jsou zdravé tuky v potravinách jako ořechy, kvalitní vejce, veškerá masa v bio kvalitě, avokádo, kokos, ..). Pro studenou kuchyni je nejlepší volbou extra panenský olivový olej. Pro tepelné úpravy volíme sádlo, ghí (oboje nutno opět v bio kvalitě !!). Komu nevadí výrazné aroma, je kokosový tuk (olej) velmi vhodný jak za studena, tak pro tepelné úpravy. Pokud nejíte alespoň 2 porce tučnější ryby týdně, je vhodné používat ještě kvalitní doplněk s rybím olejem pro doplnění tuků omega-3. Ostatním tukům (rostlinné oleje, margaríny a veškeré ztužené pokrmové tuky, ..) se obloukem vyhněte.

> Tip dne > Jaké tuky reálně používat ?

Normální je být zdravý a cítit se plný síly v každém věku. Pokud k tomu máte současné době daleko, nevzdávejte se.

Tyto stránky Vám nabídnou řešení v každém případě.