Fruktóza – jak se jí vyhnout ?

Že je fruktóza, resp. její zvýšený příjem velkým výživovým problémem současnosti chápou už mnozí výživáři včetně (snad už ii diabetologické ambulace). Omezení jejího příjmu však v současné době není vůbec jednoduché. Fruktóza je totiž silně sladivá a pro potravinářský průmysl je velmi lákavé (rozumějte velmi levné) používání glukózo-fruktózových sirupů např. z kukuřice ke slazení čehokoli – slazenými nápoji pro děti i dospělé počínaje, přes veškeré pekárenské výrobky sladké i slané!, až po uzeniny.

Těmto výrobkům se více či méně můžeme vyhnout, pokud budeme číst informace na obalech. Bez problémů ale není ani konzumace tolik doporučovaného ovoce. Některé druhy – jablka, hrušky , třešně, černý rybíz, hroznové víno obsahují více než 5 g fruktózy na 100 g. V množství pod 1,5 g na 100 g je naopak fruktóza obsažena v meruňkách, broskvích, grapefruitech, malinách. ananasech. Pamatujte na to při všechn nákupech – u fruktózy totiž jednoznačně platí čím méně, tím pro zdraví lépe.

> Tip dne > Fruktóza – jak se jí vyhnout ?

Normální je být zdravý a cítit se plný síly v každém věku. Pokud k tomu máte současné době daleko, nevzdávejte se.

Tyto stránky Vám nabídnou řešení v každém případě.